Avionage du KIA 1.0 kappa

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kawa1135
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Avionage du KIA 1.0 kappa

Message par kawa1135 »

Salut à tous,
Encore un 3 cylindres! Celui-ci équipe les Kia picanto, et les Hyundai i10...il tourne depuis un petit moment déja. Une version turbo, annonçée à 110 cv, devrait
voir le jour bientôt.

http://kia-buzz.com/?p=7025
Avant, pour connaitre le taux d'analphabètes et d'illettrés, il y avait le service militaire. Aujourd'hui, il y a Facebook.
MYR
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Re: Avionage du KIA 1.0 kappa

Message par MYR »

Ah la la, me voila obligé de présenter la chose ... :lol:


Image
Propriétaire d'un moteur UL POWER 260i (hélas...).
Lisez ceci avant d’acheter cette marque : Les pratiques honteuses de UL POWER & Peu'd POWER chez UL POWER
MYR
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Re: Avionage du KIA 1.0 kappa

Message par MYR »

  • The all-new Picanto has been born with higher performance and a new design characteristic. The new Picanto is a result of the efforts made to keep up with recent trends in the automotive industry, especially in terms of environmental friendliness, economy and performance. Let’s take a look at the Kappa 1.0 MPI 3-cylinder engine.

    The new Picanto comes with the new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine, which was newly developed for the next generation of small cars. It has class leading efficiency and performance among 1.0L engines.

    The new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine features a maximum output of 69ps (European standard), a maximum torque of 9.7kgf•m (European standard), fuel efficiency 4.2L/100km (base), 4.1L/100km (Eco-Dynamic), and a CO2 emission rate of 99g/km (base), 95g/km (Eco-Dynamic). Compared to the pevious Picanto (Epsilon 1.0 MPI European Standards), its maximum output rose by 11 percent, maximum torque by 9 percent and fuel efficiency by 15 percent. Its CO2 emissions dropped up to 17 percent.

    The new Picanto also includes new technologies, such as the ISG system (Idle Stop and Go System) and Dual CVVT, which has been applied to a small car for the first time in the world. With these new technologies, it not only has outstanding performance and fuel efficiency, but it also is very competitive in regards to green technology, as it is in line with reinforced exhaust gas regulations.
    (※ Epsilon 1.0 MPI European standards – 62ps/8.9kg.m, 4.8L/100km, 114g/km)

    The new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine, which also features various cutting-edge technologies, optimizes the intake/exhaust port to reduce pneumatic resistance, and maximizes induction efficiency. It also improves both performance and fuel efficiency by using the variable intake/exhaust valve timing mechanism, which adjusts the timing of the intake/exhaust valve according to the engine revolution and load, and the variable induction system (VIS), which adjusts the induction path according to the engine rev count to increase the output.

    Additionally, the new Picanto’s ‘ISG system,’ improves economical fuel efficiency. The system automatically stops the engine at an intersection or when the car needs to stop and immediately starts the engine when the driver wants to drive the car again.

    Here’s a video that introduces Kappa engine’s new high-technologies. Enjoy!


    La toute nouvelle Picanto est né avec des performances supérieures et une caractéristique de conception nouvelle. La Picanto nouvelle est le résultat des efforts déployés pour suivre les tendances récentes dans l'industrie automobile, notamment en termes de convivialité, de l'économie de l'environnement et de la performance. Jetons un coup d'oeil à l'interface MPI Kappa 1.0 3-cylindres.

    La Picanto nouvelle est livré avec le nouveau 1,0 Kappa 3-cylindres MPI, qui a été récemment développé pour la prochaine génération de petites voitures. Il a une efficacité de classe menant et la performance parmi les moteurs de 1.0L.

    Le nouveau Kappa 1.0 3 cylindres de MPI dispose d'une puissance maximale de 69ps (norme européenne), un couple maximal de 9.7kgf • m (norme européenne), la consommation de carburant 4.2L/100km (de base), 4.1L/100km (Eco- dynamique), et un taux d'émission de CO2 de 99g/km (de base), 95g/km (éco-dynamique). Par rapport à la pevious Picanto (1.0 MPI Epsilon normes européennes), sa puissance maximale a augmenté de 11 pour cent, le couple maximal de 9 pour cent et le rendement énergétique de 15 pour cent. Ses émissions de CO2 a diminué jusqu'à 17 pour cent.

    La Picanto nouvelle comprend également de nouvelles technologies, telles que le système ISG (Idle Stop and Go System) et CVVT double, ce qui a été appliqué à une petite voiture pour la première fois dans le monde. Avec ces nouvelles technologies, non seulement elle offre des performances exceptionnelles et la consommation de carburant, mais il est aussi très compétitive en ce qui concerne les technologies vertes, car il est en ligne avec la réglementation des gaz d'échappement renforcés.
    (※ Epsilon 1,0 MPI normes européennes - 62ps/8.9kg.m, 4.8L/100km, 114g/km)

    Le nouveau Kappa 1.0 3 cylindres de MPI, qui dispose également de divers technologies de pointe, optimise l'orifice d'admission / échappement pour réduire la résistance pneumatique, et maximise l'efficacité d'induction. Il améliore également la fois le rendement et l'efficacité de carburant en utilisant la variable d'admission / échappement mécanisme de calage de soupape, qui ajuste la synchronisation de la soupape d'admission / d'échappement selon la rotation du moteur et la charge, et le système d'admission variable (VIS), qui ajuste l'induction chemin en fonction du moteur rev compte pour augmenter la production.

    En outre, la nouvelle Picanto de «système ISG,« améliore l'efficacité de carburant économique. Le système arrête automatiquement le moteur à une intersection ou lorsque la voiture a besoin d'arrêter et commence immédiatement le moteur lorsque le conducteur veut conduire la voiture à nouveau.

    Voici une vidéo qui présente les nouveaux moteurs Kappa hautes technologies. Amusez-vous!
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MYR
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Re: Avionage du KIA 1.0 kappa

Message par MYR »

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kawa1135
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Re: Avionage du KIA 1.0 kappa

Message par kawa1135 »

Un article concernant le 1.0 kappa turbo sur le site:
http://www.motoring.com.au/news/2011/sm ... iple-23879

Kia's Kappa Turbo Triple
New three-cylinder engine takes fuel-saving technology into the low, low end of the market - without sacrificing performance

Kia's Kappa engine family has spawned a 1.0-litre turbocharged three-cylinder engine to heal the rift between performance and fuel efficiency.

It's part of the company's strategy (and that too of parent company Hyundai) to provide engines that will deliver strong performance for the displacement, but still meet consumer and legislative demands for more fuel-efficient drivetrains. Other companies have also embarked on this path -- not least of all Volkswagen -- but what makes Kia's Kappa development unique is the size of the engine, its three-cylinder inline layout and some of the sophisticated technology it brings to the affordable end of the market.

During the Geneva motor show, where the engine made its public debut, Doctor Joachim Hahn, Kia's Manager for Powertrain Engineering in Europe, sat with journalists from Australia to explain the whys and wherefores of the new engine.

"[The Kappa] is one of the engines installed in the new Picanto," he explained. "The Kappa engine family is already successful... So far it's a four-cylinder -- a 1.2-litre engine -- and now we have introduced the all-new three-cylinder engine with 1.0-litre displacement.

"For this displacement class we introduced new technologies. For example, this is the first 1.0-litre engine that is equipped with dual CVVT, which means that for intake as well as exhaust we have continuous variable valve timing. That is clearly one of our strategies to downsize the engines.

"Of course we cannot forget about the 'fun to drive' [philosophy]. The customer will not accept any lack of power or any lack of torque. That has to be fulfilled: Smaller engines with the intention of fuel consumption reduction, but in combination with [on-going] powerful [performance]."

The 998cc engine develops its peak torque of 137Nm from as low as 1500rpm, across a plateau up to 4500rpm. While we can't yet assess how the 81kW powerplant performs in the real world, Kia claims it's very driveable and highly responsive to throttle input. In addition to the turbocharging and the variable valve timing facilities, the engine boasts a variable intake system.

On the fuel efficiency side of the ledger, the three-cylinder Kappa introduces DLC ('Diamond-Like Carbon') coating for the tappets to reduce friction. Other innovations include progressive-rate valve springs, low-friction piston rings and an offset crankshaft to reduce the horizontal forces on the crown of the piston leading to a subsequent power loss. According to the company, these changes -- and others such as the turbocharging and optimised CVVT -- reduce fuel consumption by an amount in the vicinity of 8.8 per cent.

The engine features an aluminium block with cast-iron liners, which is one method of saving weight; others including the integration of cylinder head with air filter, the engine-support bracket with timing chain cover and exhaust manifold with turbocharger. In the case of the last, according to Doctor Hahn (pictured with a cut-away Kappa), the positioning of the turbocharger helps "light-off" for the catalytic converter to warm up faster and reduce pollutants reaching the atmosphere immediately following cold starts.

Intended to be introduced to the Kia model range powering the Picanto from June 2012, the engine has been developed with buyer expectations in mind. As Doctor Hahn explained, the technology must be "reasonable" for the car and its consumers. There's no point developing seriously high-tech solutions that place the car in a whole new price bracket and make it unaffordable for its target demographic.

"When we talk about the new Picanto, we have to be aware of the fact that we're talking about 'A segment'," he said. "A Segment is -- even more than all the other segments -- very cost-sensitive. If we introduce any new technology, we have to think [whether] the customer is willing to pay money for it.

"That was exactly the reason we decided to develop a three-cylinder engine with... 'reasonable' technology
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