A-NPA 2014-12 et Annex II: chance ou risque?
Publié : 24 juin 2014, 14:47
voir: http://easa.europa.eu/system/files/dfu/ ... 014-12.pdf
page 11/29: "..... Possible adjustments to Annex II,therefore, could consider the improvement of the exclusion criteria by enhancing or substituting the mass criterion by other, more relevant risk-based criteria, there by also removing aircraft of potentially higher safety risk or higher complexity from the Annex. In turn, additional aircraft involving a lower risk level could possibly be included in the Annex and a better harmonisation of the exclusion criteria could be ensured ...."
Un optimiste pourrait espérer: ".... enfin la possibilité d'augmenter les 472,5 kg à 600 kg pour les ULM ....".
Et un pessimiste pourrait craindre: ".... Etant donné qu'il n'y a pratiquement plus de différence entre les nouveaux ULM biplaces et la classe EASA LSA (qui va jusqu'à 600 kg MTOM), l'EASA va profiter de la situation pour supprimer les ULM biplaces de l'annex II 'sans faire trop de bruit' ....".
Qu'en pensez vous?
page 11/29: "..... Possible adjustments to Annex II,therefore, could consider the improvement of the exclusion criteria by enhancing or substituting the mass criterion by other, more relevant risk-based criteria, there by also removing aircraft of potentially higher safety risk or higher complexity from the Annex. In turn, additional aircraft involving a lower risk level could possibly be included in the Annex and a better harmonisation of the exclusion criteria could be ensured ...."
Un optimiste pourrait espérer: ".... enfin la possibilité d'augmenter les 472,5 kg à 600 kg pour les ULM ....".
Et un pessimiste pourrait craindre: ".... Etant donné qu'il n'y a pratiquement plus de différence entre les nouveaux ULM biplaces et la classe EASA LSA (qui va jusqu'à 600 kg MTOM), l'EASA va profiter de la situation pour supprimer les ULM biplaces de l'annex II 'sans faire trop de bruit' ....".
Qu'en pensez vous?